top of page
Search
  • Writer's pictureElżbieta Magiełda

Pamiętaj, że to miłość Cię tu przywiodła...

DZIŚ TAK MOCNO Z SERDUCHA


Grałyśmy z naszą córeczką, włączył się nam zwiastun filmu "Gdyby ulica Beale umiała mówić". Poczułam, że bardzo chcę go zobaczyć. Poprosiłam Maję żebyśmy chwilkę poczekały zanim zaczniemy dalej grać. Warto było, słowa które tam usłyszałam poruszyły moje serce:


"Dobra z Ciebie dziewczyna

i jestem z Ciebie dumny

Nigdy o tym nie zapomnij"


To słowa, które każde z naszych dzieci powinno przytulać do poduszki idąc spać i zabierać je ze sobą wyruszając rano w swoją podróż … każde tam, gdzie jego miejsce


Nie czekaj z tym do jutra, bo dzisiaj ktoś czeka żebyś mu powiedział/powiedziała


„Jestem z Ciebie dumna/y, nigdy o tym nie zapomnij….”


Potem usłyszałam:

"Pamiętaj, że to miłość Cię tu przywiodła


I jeśli ufałaś jej dotychczas nie możesz teraz panikować


Zaufaj jej do końca..."


Wiem, że to dla tych słów chciałam obejrzeć ten zwiastun do końca


Tak … i jeśli ufałaś jej do tej pory nie możesz teraz ... przestać


Zaufaj do końca....


Siła miłości, przywiązania,


Siła relacji


Co więcej mamy?


Być dla kogoś światłem...


Kilka dni temu ktoś napisał mi w wiadomości prywatnej "To moja duma, tak ich kocham. Dziękuję że jesteś"


Bo życie to chwile... momenty


Moje ... i twoje


Chwile ... momenty


Kiedy czytam te słowa, które sobie zapisałam, mam przed oczyma dziecko/nastolatka, które może zawiodło mnie ... bo może ja zawiodłam/em w pędzie życia?


Dziecko, któremu znów nagadałam/em, bo znów był ciężki dzień


To chcę Ci tylko powiedzieć:


"Pamiętaj, że to miłość Cię tu przywiodła"


Daj spokój, o czym mu tu gadamy, nie ma o czym Ela


A gdybyś tak wyobraziła/wyobraził sobie, że stoisz przed sobą jako ta nastolatka/ ten nastolatek, którym kiedyś byłaś/eś...


Gdybyś wyobraziła/wyobraził sobie, że to Ty stoisz przed sobą, że ... to Ty zawiodłaś/eś … siebie?


Jak chciałabyś się sobą zaopiekować?


I niech ta nastolatka, którą kiedyś byłaś, powie tobie już dorosłej tej z dzisiaj:


"Pamiętaj, że to miłość Cię tu przywiodła I jeśli ufałaś jej dotychczas nie możesz teraz panikować I jeśli ufałaś jej do tej pory nie możesz teraz ... przestać Zaufaj jej do końca..."


Jeśli ufałaś/eś tej miłości dotychczas - ta miłość to nasze dzieci - to nie możesz teraz przestać...


Nie pozwól sobie wmówić, że nie ma o czym gadać


Wmawiamy to sobie i czujemy ból. I wmawiamy sobie więcej i więcej i czujemy więcej bólu. A przecież tak nam zależy żeby śmiać się i płakać razem.


Jeśli czujesz żal, złość do swojego dziecka może spróbuj dzisiaj to zostawić przed drzwiami do jej/jego pokoju i wejść tam bez tych trudnych uczuć.


I może usłyszysz że jesteś beznadziejna


Ale zostań i przewróć jej/jemu kartkę w książce którą czyta udając, ze Ciebie nie ma

Jak zrobiła mama pewnej dziewczyny, która się tym ze mną podzieliła

Ona kazała mamie wyjść i jak opowiada „mama zamiast wyjść usiadła obok mnie i przewracała mi kartki książki którą czytałam”


Czuję wdzięczność, kiedy ktoś dzieli się ze mną swoimi przeżyciami i tym jak ważne to były dla niego momenty w życiu


Wiesz co robiła jej mama?


Czekała żeby ją usłyszeć


Nie rezygnujmy z relacji z naszymi dziećmi, choć czasami tak trudno to … nie rezygnujmy, bo nasze dzieci mają tylko nas…


Nastolatka, którą kiedyś byłam wyszeptała mi dzisiaj żebym zapisała te słowa z filmu w sercu


Na wypadek gdybym kiedyś, za te kilkanaście lat zapomniała, że to miłość mnie tu przywiodła


Żebym przypomniała sobie wtedy, żeby zaufać jej do końca...


Bo to miłość przywiodła mnie do rodzicielstwa


Do rodzicielstwa, w którym nie chcę pouczać, w którym nie chcę być silniejsza, w którym nie chcę walczyć na argumenty


Do rodzicielstwa, w którym uczymy się od siebie nawzajem, w którym popełniam błędy, w którym czasami brakuje mi sił, w którym czasami niepotrzebnie szukam rozwiązań zamiast posłuchać... naszych dzieci


Bo one zawsze powiedzą jak ich kochać


Jeśli tylko zapytam


To co, może dziś to dobry czas żeby zostać i przewrócić tą kartkę i powiedzieć jestem z Ciebie dumna/dumny, nigdy o tym nie zapomnij:-)?


Ściskam Ela



18 views0 comments
bottom of page